Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Komunikat w sprawie gier hazardowych organizowanych w sieci Internet

Data publikacji:

Szanowni Państwo

Zgodnie z art. 29a ust. 2 Ustawy z dnia 19 listopada 2009r. o grach hazardowych zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych organizowanych przez sieć Internet przez podmioty, które prowadzą taką działalność bez wymaganego zezwolenia. W związku z powyższym dostawcy usług płatniczych mają obowiązek blokowania transakcji płatniczych związanych z nielegalnym hazardem, w tym realizowanych na rzecz podmiotów widniejących w Rejestrze Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą, prowadzonym przez Ministerstwo Finansów. Pełna lista nazw domen wpisanych do Rejestru jest dostępna na stronie hazard.mf.gov.pl.


Niedozwolone jest zatem wykorzystywanie kart płatniczych oraz innych instrumentów bądź usług płatniczych oferowanych przez
Bank Spółdzielczy w Olecku do dokonywania transakcji związanych z nielegalną grą hazardową. Próba realizacji takich transakcji może skutkować ich automatycznym odrzuceniem lub zablokowaniem środków lub rachunku. Zakazane jest również przyjmowanie wpłat za wygrane, uzyskane z nielegalnych gier hazardowych.


Uczestnictwo w nielegalnych grach hazardowych jest przestępstwem skarbowym. Udział w zagranicznej grze hazardowej lub w grze hazardowej urządzanej lub prowadzonej wbrew przepisom ustawy o grach hazardowych lub warunkom koncesji lub zezwolenia, podlega karze grzywny. Uczestnik nielegalnie urządzanej gry hazardowej podlega też karze pieniężnej w wysokości 100% uzyskanej wygranej bez pomniejszenia o wpłacone stawki.
Legalnie można uczestniczyć jedynie w grach urządzanych przez podmioty posiadające zezwolenie na domenach wymienionych na stronie Ministerstwa Finansów.

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych

Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:

  • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
  • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
  • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
  • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE

NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!

NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!

NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!

PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc do swojej placówki, pod numer:

Olecko, godz. 8:00-16:00, tel. 87 520 44 57,

Gołdap, godz. 8:00-15:30, tel. 87 615 41 01,

Kowale Oleckie, godz. 7:30-15:00, tel. 87 523 82 15,

Świętajno, godz. 7:30-15:00, tel. 87 521 54 16;

Ełk, godz. 8:00-15:30, tel. 87 610 71 62,

Suwałki, godz. 8:00-15:30, tel. 572 776 819,

Wieliczki, godz. 7:30 - 15:00, tel. 87 521 42 23;

Dubeninki, godz. 7:30-15:00, tel. 87 615 81 27

Więcej