#BadzcyberbezpiecznyzBS

25-10-2022

Jednym z najłatwiejszych sposobów identyfikacji wiadomości phishingowej jest użyty w nich język i gramatyka ????

Jeśli są oczywiste błędy ortograficzne lub gramatyczne, to znak, że nie wszystko jest tym, czym się wydaje. Błędy te są zwykle kierowane do osób, które z największym prawdopodobieństwem przekażą swoje dane.

5

 

Jeśli otrzymasz załącznik do wiadomości e-mail, nie otwieraj go, chyba że masz całkowitą pewność, skąd pochodzi.

E-maile phishingowe mogą zawierać załączniki z ukrytym złośliwym oprogramowaniem, które może wykraść dane osobowe lub uszkodzić urządzenie.

Oprogramowanie zabezpieczające może wyłapać większość złośliwego oprogramowania, ale ważne jest, aby nie klikać niczego, jeśli nie wiesz, co to jest.

6

 

Jeśli otrzymasz wiadomość e-mail od organizacji, niezależnie od tego, czy jest to Twój bank, witryna zakupów czy firma, z którą współpracujesz, powinieneś zostać zaadresowany po imieniu.

Jeśli dostaniesz wiadomość e-mail od firmy, która zaczyna się od „Szanowny Panie lub Pani”, jest to czerwona flaga ????

Wielu cyberprzestępców wysyła ogólne wiadomości phishingowe do tysięcy osób w nadziei, że jedna lub dwie osoby odpowiedzą.

7

 

Cyberatakujący zawsze wybierają drogę najmniejszego oporu. Uwierzytelnianie wieloskładnikowe (znane również jako uwierzytelnianie dwuskładnikowe) może utrudnić im dostęp do komputera, nawet jeśli mają Twoje hasło lub dane logowania.

Upewnij się, że uwierzytelnianie wieloskładnikowe jest skonfigurowane w jak największej liczbie systemów.

8

 

Więcej informacji na stronie ???? www.bezpiecznymiesiac.pl

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych

Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:

  • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
  • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
  • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
  • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE

NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!

NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!

NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!

PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc do swojej placówki, pod numer:

Olecko, godz. 8:00-16:00, tel. 87 520 44 57,

Gołdap, godz. 8:00-15:30, tel. 87 615 41 01,

Kowale Oleckie, godz. 7:30-15:00, tel. 87 523 82 15,

Świętajno, godz. 7:30-15:00, tel. 87 521 54 16;

Ełk, godz. 8:00-15:30, tel. 87 610 71 62,

Suwałki, godz. 8:00-15:30, tel. 572 776 819,

Wieliczki, godz. 7:30 - 15:00, tel. 87 521 42 23;

Dubeninki, godz. 7:30-15:00, tel. 87 615 81 27

Więcej