Skip to main content
  • Usługa PM

    Usługa PM

    Usługa identyfikacji Płatności Masowych.

    Gdy na rachunek ciągle wpływa ogromna ilość płatności trudno jest prowadzić ewidencję wpłat. Mamy dla Ciebie rozwiązanie!

    Usługa pozwalające na identyfikację przychodzących płatności masowych –  czyli usługa PM (Płatności Masowe) – umożliwia przetwarzanie dużych wolumenów płatności przychodzących, w tym m.in. opłaty podatkowe, opłaty komunalne i inne.

    Jeśli posiadasz w naszym Banku konto rozliczeniowe (bieżące lub pomocnicze) oraz ma dostęp do bankowości elektronicznej, możesz łatwo skorzystać z usługi PM.

    Zyskasz szybki dostęp do pełnej informacji o wpłatach oraz zautomatyzujesz procesy księgowe.

    Dlaczego warto?

    Szybka identyfikacja zaległych płatności
    Ciągłość otrzymywania danych wymaganych do uzgodnienia wpływów
    Przejrzysta ewidencja wpływów
    Ograniczenie ryzyka wystąpienia błędów związanych z identyfikowaniem należności
    Ograniczenie kosztów poprzez zminimalizowanie czasu pracy manualnej związanej z przetwarzaniem danych

    Przydatne informacje

    Jak to działa?

    Rozwiązanie polega na przyporządkowaniu przez posiadacza rachunku (rachunku bieżącego lub pomocniczego w Banku Spółdzielczym w Olecku) każdemu swojemu płatnikowi indywidualnego numeru „wirtualnego" rachunku w formacie NRB (zawierającego identyfikator płatnika). Poszczególne numery rachunków należy potem przekazać właściwym płatnikom, aby na nie kierowane były środki, wpłaty, przelewy itp.
    W momencie wpływu środków na rachunek „wirtualny" posiadacza, ten zamieniany jest automatycznie na właściwy numer rachunku bieżącego lub pomocniczego Klienta, na którym zostają zaksięgowane środki.

    Informacje o otrzymanych środkach, zawierające identyfikatory płatników są zapisywane w pliku w sposób, który umożliwia ich wczytanie do systemu finansowo-księgowego i automatyczne rozksięgowanie na indywidualne konta płatników.

    Do kogo kierowana jest usługa?

    Usługa skierowana jest w szczególności do firm i podmiotów obsługujących dużą liczbę płatników:

    • zarządców wspólnot mieszkaniowych
    • administratorów spółdzielni
    • firm zajmujących się usługami komunalnymi
    • zakładów energetycznych
    • szkół i jednostek budżetowych
    • urzędów miast i gmin
    • przedsiębiorstw z dużą ilością płatności przychodzących

    Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

    UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych

    Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:

    • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
    • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
    • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
    • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

    PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE

    NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!

    NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!

    NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!

    PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!

    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc do swojej placówki, pod numer:

    Olecko, godz. 8:00-16:00, tel. 87 520 44 57,

    Gołdap, godz. 8:00-15:30, tel. 87 615 41 01,

    Kowale Oleckie, godz. 7:30-15:00, tel. 87 523 82 15,

    Świętajno, godz. 7:30-15:00, tel. 87 521 54 16;

    Ełk, godz. 8:00-15:30, tel. 87 610 71 62,

    Suwałki, godz. 8:00-15:30, tel. 572 776 819,

    Wieliczki, godz. 7:30 - 15:00, tel. 87 521 42 23;

    Dubeninki, godz. 7:30-15:00, tel. 87 615 81 27

    Więcej