Na gruncie ustawy o VAT Twoja firma może być podmiotem podlegającym mechanizmowi podzielonej płatności (split payment) w niektórych transakcjach. To mechanizm polegający na rozdzieleniu kwoty netto i VAT z faktury i przekazywaniu ich na odrębne konta.
W Banku BPS automatycznie otwieramy jeden Rachunek VAT dla każdego przedsiębiorcy czy podmiotu, który posiada u nas rachunek rozliczeniowy w PLN, nawet jeśli nie rozlicza on podatku VAT.
Dlaczego warto?
Otwierany automatycznie dla prowadzonych rachunków rozliczeniowych
Bez zawarcia odrębnej umowy lub aneksu do umowy zawartej z Bankiem BPS
Rachunek w PLN
Bez żadnych opłat i prowizji z tytułu otwarcia i prowadzenia rachunku
Obowiązek istnieje od dnia 1 lipca 2018 r., gdy zaczęła obowiązywać Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw wprowadzająca mechanizm podzielonej płatności (ang. split payment).
Jak mogę realizować przelewy w ramach mechanizmu podzielonej płatności?
Przy użyciu dedykowanego komunikatu ze wskazaniem:
numeru faktury, w związku z którą dokonywana jest płatność
numeru NIP kontrahenta
kwoty brutto faktury
kwoty VAT
Realizacja płatności podzielonej z rachunku rozliczeniowego w kwocie brutto z jednoczesnym przeksięgowaniem na rachunek rozliczeniowy wskazanej kwoty VAT z rachunku VAT (do wysokości środków dostępnych na rachunku VAT)
Bank odbierający w/w przelew, księguje kwotę brutto na wskazany w przelewie rachunek rozliczeniowy wystawcy faktury, a następnie kwotę VAT przekazuje na dedykowany rachunek VAT, powiązany z danym rachunkiem rozliczeniowym.
Środki z rachunku VAT mogą być wykorzystane następująco:
przelew odpowiadający kwocie VAT do dostawców Klienta
przelew pomiędzy własnymi rachunkami VAT w tym samym banku
zapłata VAT do Urzędu Skarbowego
wypłata środków z rachunku VAT w innym celu na podstawie postanowienia naczelnika Urzędu Skarbowego
Komunikat dotyczący bezpieczeństwa
UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych
Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:
przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE
NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!
NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!
NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!
PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc do swojej placówki, pod numer: